Haber

Danıştay e-ticaret düzenlemesini askıya aldı

E-ticaret alanında ‘6563 Sayılı Kanun’ ile Danıştay, e-ticareti yaygınlaştırmaya ve e-ticarette güven ortamı oluşturmaya yönelik yasal düzenleme kararına son verdi.

OYBİRLİĞİYLE KARAR VERİLDİ

Habertürk’ün haberine göre 2014 yılında ‘6563 Sayılı Kanun’ ile e-ticaretin yaygınlaşması ve e-ticarete olan inanç ortamının yaratılması için yasal düzenlemeler yapıldı. 7 Temmuz 2022 tarihinde ‘7416 Sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun’ ile 6563 sayılı Kanunda değerli değişiklikler yapılmıştır. Değişiklik öncesi ve yasalaşmasından sonra hem bakanlıkta hem de kamuoyunda geniş çapta tartışıldı. Tartışmaların ardından yasanın iptali için Anayasa Mahkemesi’nde dava açıldı.

Kanunun uygulama yönetmeliği 29 Aralık 2022 tarihli Resmi Gazete’de yayımlandı. Elektronik Ticaret Aracı Hizmet Sağlayıcıları ve Elektronik Ticaret Hizmet Sağlayıcıları Hakkında Yönetmelik ile elektronik ticaret aracı hizmet sağlayıcıları (AHS) ve elektronik ticaret hizmet sağlayıcılarının faaliyetleri ve denetimleri (HS) ile bunlar arasındaki ticari menfaatlerin düzenlenmesine ilişkin usul ve esaslar belirlendi. Yayınlanan yönetmelik ile Elektronik Ticarette Hizmet Sağlayıcılar ve Aracı Hizmet Sağlayıcılara İlişkin Yönetmelik yürürlükten kaldırılmış ve bazı kararlar için belirli yürürlük tarihleri ​​olmakla birlikte genel yürürlük tarihi 1 Ocak 2023 olarak belirlenmiştir.

Yönetmeliğin yayımlanmasının ardından Danıştay’da yürütmenin durdurulması ve iptali davası açıldı. Davayı görüşen Danıştay 10. Dairesi, öncelikle yürütmenin durdurulması talebini değerlendirdi. Yargıtay oybirliğiyle yönetmeliğin yürütmesinin durdurulmasına karar verdi.

17 AJAN DURDURULDU

Danıştay 10.Daire kararına göre; Aşağıdaki unsurların yürütülmesi durdurulmuştur;

– Bankacılık Kanunu, Sigortacılık Kanunu, Sermaye Piyasası Kanunu gibi kanunlar kapsamında faaliyet gösteren bazı kuruluşların elektronik ticaret aracı hizmet sağlayıcı (e-ticaret platformlarını işleten şirket) ve elektronik ticaret hizmet sağlayıcı (satıcı) olarak kabul edilmemesine ilişkin yönetmeliğin 2/ e-ticaret platformunda) Yönetmelik kapsamında. 2 element,

– (i) ekonomik bütünlük, (ii) platformlar ve platformların belirli finansal eşikleri, (iii) elektronik ticaret hacmi, (iv) ortam dahil satıcılar ve satıcılar Yönetmeliği kapsamında orta, büyük ve çok büyük platformların sınıflandırılması, büyük, çok büyük platform sınıflandırmaları, (v) net işlem hacmi ve (vi) mutlak nakit eşikleri kapsamında yapılan toplam satış hasılatı tanımlamaları,

– Platformların satıcı kimlik bilgilerine ilişkin olarak gerçekleştirmesi gereken doğrulamanın detaylarını ve bu doğrulamanın yapılmaması durumunda yapılacak işlemleri içeren yönetmeliğin 6/3 maddesi,

– Yönetmeliğin 10. sayısında yer alan geleneksel olmayan içeriklerin platformlar tarafından kaldırılmasına ilişkin düzenleme,

– Fikri ve Sınai Mülkiyet haklarının ihlali durumunda, platformlara şikayette bulunulurken izlenecek sistem ve platformların bu başvuruları değerlendirirken yapması gereken işlemleri içeren Yönetmeliğin 12. maddesi, 13. maddesi, şikayet başvurularına itiraz etmek isteyen satıcıların başvuru usullerini düzenleyen ve başvurunun nasıl sonuçlanacağına ilişkin 14. maddesi. eleman,

– Platformların satıcılarla imzalayacağı aracılık sözleşmesinde yer alması gereken temel unsurları düzenleyen yönetmeliğin 15. maddesi,

– Aracılık sözleşmesi kararlarının platformlar tarafından değiştirilmesi durumunda platformların uyması gereken kuralları ve son başvuru tarihlerini düzenleyen yönetmeliğin 16. maddesi,

– Platformların, platformların sunduğu aracılık hizmetini ne zaman kısıtlayabileceği, askıya alabileceği veya sona erdirebileceğine ilişkin düzenlemeleri ve platformların bu konularda uyması gereken kuralları içeren yönetmeliğin 17. maddesi,

– Platformların kendi markalarını taşıyan ürünleri kendi pazar yerlerinde satamayacaklarını, farklı sayfalarda satılıyorsa bu sayfaların ortasından erişim sağlanamayacağını düzenleyen yönetmeliğin 19. maddesi,

– Belirli eşikleri aşan platformların her yıl ‘mevzuata uygunluk raporu’ hazırlama zorunluluğunu ve ilgili raporun içeriğine ilişkin düzenlemeyi içeren yönetmeliğin 24. maddesi,

– Yeni getirilen çok büyük platformlar açısından; (i) finansal kuruluşların ekonomik bütünlüğü içerisinde kredilendirme hizmetleri sunabilmesi, (ii) elektronik para kuruluşları tarafından ihraç edilen e-paranın ekonomik bütünlüğü içerisinde kullanılabilmesi ve (iii) sınırlı ağ istisnası ile e-paranın 6493 sayılı Kanun kapsamında. Döviz lisansı almadan yapabilecekleri hizmetlerin sunulmasını yasaklayan yönetmeliğin 25. maddesi,

– Yalnızca çok büyük platformlara getirilen bir diğer kısıtlama olan, kendileriyle ilgili olmayan platformlarda posta ve kargo hizmeti veremeyeceklerini belirten yönetmeliğin 26. maddesi,

– Ayrıca, yönetmeliğin sadece çok büyük platformlar açısından geri getirilen 27. maddesi, platformların kendi pazar yerlerinde mal ve hizmet reklamı yayınlamasına ve bulunduğu sayfaların ortasına erişim olanağını kısıtlıyor. pazaryeri faaliyeti ve reklam faaliyetleri sağlanır,

– Reklam harcamalarının ETAHS’ler tarafından nasıl yapılması gerektiğine ilişkin ayrıntılı düzenlemelerin yer aldığı, nelerin reklam harcaması sayılacağının açıklandığı, yalnızca büyük ve çok büyük ETAHS’ler açısından reklam harcamalarına getirilen kısıtlamaların yer aldığı yönetmeliğin 28. maddesi,

– Platformda alıcı ve satıcılara yapılabilecek indirimler için sadece büyük ve çok büyük ETAHS’lerin uymak zorunda olduğu bütçe kısıtının ve ne tür indirimlerin yer alması gerektiğinin detaylarını içeren yönetmeliğin 29. maddesi bu bütçe,

– Yönetmeliğin 30. maddesi, makul net işlem hacimleri ile ETAHS ve lisans başvurusunun ETAHS’sinin takip edeceği prosedürleri ve ödenecek bedellerin nasıl hesaplanacağını düzenleyen yönetmeliğin 31. maddesi,

– Yönetmelik kapsamında getirilen yükümlülüklere uyum süreleri, nakit eşiklerindeki artış ve diğer detayların düzenlendiği Yönetmeliğin ‘Çeşitli Hükümler’ başlıklı 33. maddesi.

Yönetmeliğin iptali talebi Danıştay 10. Dairesi tarafından karara bağlanır. Yönetmeliğin dayanağı olan 7416 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun’un iptali için Anayasa Mahkemesi’nde açılan davanın önümüzdeki günlerde sonuçlanması bekleniyor.

haber-keban.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort